Som eit resultat av eit auka ønskje om lokal mat frå besøkjande og ei større satsing på lokale råvarer i reiselivsbransjen, parallellt med at fleire aktørar i landbruket satsar på foredling, sal av eigne produkt og gardsbesøk ser me viktigheita av å knyte reiselivet og landbruket tettare på kvarandre for å styrkje reisemålet som ein matdestinasjon. I satsinga "Matskattar frå Suldal" kjem 17 lokale matentreprenørar frå landbruk og reiseliv saman for å bygge kompetanse, utvikle produkt og bygge matdestinasjonen Suldal i fellesskap.
I 2022 gjekk Suldal Næringforening v/Reiselivsgruppa, Næringshagen i Ryfylke og ei rekke private aktørar inn for ei årleg felles satsing kalla "Matskattar frå Suldal" der målet var å sikre tettare samarbeid og kortare avstand mellom aktørane, fleire felles satsingar og felles promotering og merkevarebygging. Aktivitetar som inngjekk i dette arbeidet var mellom anna ein TV-serie på 12 episodar på TV Haugaland, fem nettverkssamlingar, video- og bildeproduksjon, kampanjar og pressearbeid, etablering av felles landingsside og brosjyre og meir. Forprosjektet fekk støtte av Rogaland fylkeskommune.
I 2023 vidareførte Næringshagen i Ryfylke, i tett samband med Suldal Næringsforening v/Reiselivsgruppa, forprosjektet inn i eit hovudprosjekt som vil gå over tre år.
Hovudmålsetninga til prosjektet er som følgjer:
Å sikre tettare samarbeid på tvers av reiselivet og landbruket gjennom felles nettverksarenaer, møteplassar, kurs og andre felles satsingar
Å arbeide for auka kvalitetssikring, leverandørsikkerheit og historieformidling rundt lokalmatproduktet
Å arbeide med produkt- og konseptutvikling for den enkelte aktør og i fellesskap
Å utvikle felles opplevingar og pakkar for matturisten i vår region
Å styrkje merkevara til matdestinasjonen Suldal og kvar enkelt deltakar lokalt, regionalt og nasjonalt, åleine og kopla opp mot andre relevante satsingar
Gjennom prosjektperioden har ein mellom anna sett følgjande resultat:
Styrkja samarbeidsevne og tillitt på tvers av lokalmataktørane
Styrkja omdømme for deltakarane og matdestinasjonen Suldal som ein heilskap
Ei rekke felles møteplassar og kompetansehevande tiltak, som mellom anna studietur til Hardanger, kurstilbod frå NOFIMA, inspirasjonsføredrag frå mellom anna Hanen og siderklynga, m.m.
Ei rekke nye produkt og satsingar, frå enkeltdeltakarar eller gjennom eit samarbeid på tvers av fleire deltakarar.
Gjennomføring av ulike arrangement, som Matgilde frå Suldal, Kortreist, Ryfest, m.m.
Felles merkvarebygging og auka synlegheit for deltakarane, gjennom promotering, profilering og utvikling av produktbeskrivingar for alle deltakarane
Etablering av felles retningslinjer for promotering av lokalmatprodukt i Suldal, gjennom matmanifest og felles standard for synleggjering
Ved å klikke «Godta» aksepterer du lagring av cookies/informasjonskapslar. Cookies blir brukt til å utbetre side navigering, og samle brukarstatistikk for nettsida for å utbetre innhald og brukaroppleving. Du kan sjølv administrere kva du samtykker til ved å klikke på Preferansar. Les vår Personvernerklæring for meir informasjon.